Kontakt oss i dag på telefon: 77 65 15 72

1.1.1.1 

Personvernerklæring

Tromsø Byggmontering AS har høyt fokus på personvern og sikring av personopplysninger i hverdagen. Alle interne og eksterne personer som samhandler med oss skal være trygge på at personopplysninger behandles på en sikker og riktig måte. Vi ønsker at de registrerte kjenner til hvilke rettigheter de har etter Personopplysningsloven og at vi sikrer deres integritet.

Denne personvernerklæringen inneholder både generell informasjon om hvordan vi samler inn og bruker personopplysninger, og informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger. Den forteller også hvordan vi sikrer dine rettigheter etter reglene i den nye Personopplysningsloven (gjeldende fra 1. juli 2018).

Følgende viktige begreper er i bruk i erklæringen:

Personopplysninger:

Personopplysninger er opplysninger (f.eks. navn, adresse og epostadresse) og vurderinger som kan knyttes til en bestemt person.

De registrerte:

De registrerte er personer som personopplysningene relaterer seg til (ansatte, brukere, kunder, kontakter osv.)

Behandling:

Behandling er enhver operasjon eller rekke av operasjoner som gjøres med personopplysninger.

For eksempel: innsamling, registrering, organisering, strukturering, lagring, tilpasning eller endring, gjenfinning, konsultering, bruk, utlevering ved overføring, spredning eller alle andre former for tilgjengeliggjøring, sammenstilling eller samkjøring, begrensning, sletting eller tilintetgjøring.

Behandlingsansvarlig:

Behandlingsansvarlig er den som bestemmer formålet med behandlingen av personopplysninger og hvilke hjelpemidler som skal benyttes for å behandle opplysningene. Det er den behandlings­ansvarlige som er ansvarlig for at behandlingen av personopplysninger skjer i henhold til loven.

Databehandler:

Databehandler er de som behandler personopplysninger på vegne av den behandlingsansvarlige. Databehandleren skal bare behandle personopplysninger i henhold til avtalen med den behandlingsansvarlige.

Generell informasjon om behandling av personopplysninger

Loven regulerer alle former for behandling av personopplysninger. Loven stiller bl.a. strenge krav til konfidensialitet og sikkerhet ved behandling av personopplysninger.

Datatilsynet fører tilsyn med loven.

Hvordan vi henter inn dine opplysninger:

Vi innhenter personopplysninger fra deg direkte, fra noen som representerer deg eller fra andre kilder som du har pekt ut eller som følger naturlig av den type tjeneste vi skal yte eller tilby til deg. Noen ganger har vi behov for å innhente opplysninger direkte fra andre offentlige eller private institusjoner.

Når vi innhenter personopplysninger er det kun når det er nødvendig i forbindelse med etablering og forvaltning av dine avtaler med oss. Vi gjør dette fordi vi har forpliktelser overfor deg som ansatt, og for å kunne imøtekomme dine ønsker og behov.

I tillegg til avtalte og lovpålagte forpliktelser kan vi kun bruke dine personopplysninger hvis vi har fått ditt samtykke. Samtykket skal du ha gitt oss frivillig og du skal ha blitt informert om formålet med bruk av opplysningene.

Hvilke typer personopplysninger som behandles

Når du er ansatt hos oss lagrer vi ditt navn, fødselsnummer, bostedsadresse, telefonnummer og epostadresse, kontonummer, antall barn og barns fødselsår med betydning for rett til fravær, arbeidsavtaler, CV, kompetanse, lønns- og pensjonsopplysninger, trekk- og skatteopplysninger, stillingsbeskrivelse, fraværsstatistikk, om du er mobiliseringsdisponert, dine pårørende, samt opplysninger fra medarbeidersamtaler og vernerunder. Vi kan også lagre opplysninger om utlånte eiendeler du har bruksrett gjennom utførelsen av ditt arbeid.

Formålet med behandlingen – hva opplysningene brukes til

Opplysningene lagres for å kunne administrere ditt ansettelsesforhold med oss. Opplysningene setter oss i stand til å utfylle våre forpliktelser i ansettelsesforholdet som for eksempel utbetale lønn, innberette skatt og sikre at fravær og ferie er i henhold til lovverk. Opplysninger fra medarbeider­samtaler og vernerunder sikrer at dine behov i ansettelsesforhold blir ivaretatt, samt at vi kan følge opp dine arbeidsoppgaver. Kompetanseoversikt og CV benyttes ved utførelse av kundeoppdrag.

Hvem vi deler opplysningene med

Vi deler nødvendig informasjon med egne ansatte som har formålstjenlig behov for å kunne registrere deg i nødvendige portaler/systemer, som lønnssystem, pensjonsordning ol. Vi er pliktig til å sende opplysninger om lønn og forskuddsskatt til skattemyndighet. Vi deler også opplysning om navn, stilling, og kontaktinfo (som e-postadresse og telefonnummer) til våre kunder når det er relevant for din utførelse av arbeidet. I den utstrekning det er pålagt ved lov eller rettslig avgjørelse eller nødvendig for revisjon, eller etterforskning av mulige lovbrudd mot vår virksomhet, vil relevante opplysninger kunne bli utlevert til offentlige myndigheter eller eventuelle andre berettigede.

Hvor lenge opplysningene oppbevares

Vi oppbevarer personopplysningene kun så lenge det er nødvendig i henhold til å utfylle våre plikter i ansettelsesforholdet eller for å oppfylle bestemte lovkrav. Dette innebærer at lagringstiden for ulike kategorier opplysninger vil kunne variere. Bokføringsloven gjør at personinfo som navn, stillings­beskrivelse, lønns- og pensjonsopplysninger, må lagres i minst 5 år etter at arbeidsforholdet tar slutt. Ved eventuell arbeidsrettssak kan opplysninger som er relevant for dette lagres til saken er endelig avgjort.

Hvordan vi beskytter opplysningene

Vi arbeider planlagt og systematisk med å ivareta informasjonssikkerhet og benytter så vel tekniske som organisatoriske sikkerhetstiltak for å beskytte de lagrede personopplysningene mot uautorisert tilgang og bruk. I den utstrekning vi deler personopplysninger med tredjeparter stiller vi tilsvarende krav om informasjonssikkerhet til dem.

Innsyn og endringer i lagrede opplysninger

Vi kan kontaktes dersom du har spørsmål om eller ønsker innsyn i hvilke opplysninger vi lagrer om deg. Hvis du oppdager feil eller det skjer endringer i opplysningene (f.eks. ny adresse, telefonnummer, epost, eller at du har fått barn) er vi takknemlig om du snarest mulig kontakter oss slik at vi kan oppdatere opplysningene. Vi har plikt til å gi deg innsyn og informasjon om registrerte opplysninger vi har om deg innen 30 dager.

Du har også rett til å be om retting, sletting, begrensning av behandling av persondata, dataportabilitet og rett til å motsette deg visse former for behandling.

Du kan melde fra til Datatilsynet dersom du ikke får innsyn i egne opplysninger du har innsynsrett i, eller har annen klage på behandling av personopplysningene.

Varsling
Du har en rett til å melde fra om brudd på personlovgivningen og kritikkverdige forhold du får kjennskap til, og selskapet oppfordrer til dette. Varsling skal skje i henhold til egen rutine lagret i vårt kvalitetssystem.

Behandlingsansvarlig og kontaktopplysninger

Tromsø Byggmontering AS er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger.

 

Hvis du har spørsmål eller av andre grunner ønsker å komme i kontakt med oss i forbindelse med denne personvernerklæringen eller ønsker annen informasjon rundt personvern, kan du benytte følgende kontaktopplysninger:
 

Jonny Nyland                                                                              mailadresse: jonny@t-bm.nono

Daglig  Leder                                                                                      mobilnr: 41571189

Tromsø Byggmontering AS